محل لوگو

تاريخچه تأسيس ايران خودرو


تاريخچه تأسيس ايران خودرو

نام فایل : تاريخچه تأسيس ايران خودرو

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 49

حجم : 109 کیلوبایت


تاريخچه تأسيس ايران خودرو:
شركت سهامي عام كارخانجات صنعتي ايران خودرو با هدف انجام امور توليدي و صنعتي براي تأسيس كارخانجات اتوبوس سازي و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبيل و توليد محصولاتي از اين قبيل در تاريخ 27 مردادماه 1341 با سرمايه اوليه يك صد ميليون ريال و تعداد يك هزار سهم، يك هزار ريالي به ثبت رسيد واز مهرماه 1342 عملاً فعاليت خود را با توليد اتوبوس آغاز كرد.
ايران خودرو از اولين شركتهايي بود كه قانون گسترش مالكيت واحدهاي توليدي را به نحو كامل اجرا كرد و 49 درصد سهام آن به كاركنان و مردم واگذار گرديد. اين شركت با مجوز صادره از سوي هيئت عامل سازمان گسترش ونوسازي صنايع ايران درتاريخ 27/2/1362 به نام شركت ايران خودرو « سهامي عام» تغيير يافت و اولين شركت خودروسازي بود كه
توانست خود را با بازار بورس تطبيق دهد.
ساخت سواري:
بر اساس پروانه مورخ 25 اسفند ماه 1344 وزارت اقتصاد ( صنايع و معادن) به كارخانجات صنعتي ايران ناسيونال ( ايران خودرو فعلي) اجازه داده شد درمورد ساخت اتومبيل پيكان اقدام مي كند اجازه تأسيس كارخانجات ساخت انواع اتومبيل سواري از نوع چهار سيلندر درتاريخ 20/6/1345 به اين شركت داده شد.
شركت فوق سپس بر اساس قراردادي با كارخانه « روتس» انگلستان وابسته به گروه كرايسلر موفق به دريافت مجوز مونتاژ نوعي اتومبيل « هيلمن هانتر» و ساخت آن در ايران به نام پيكان شد. در سال 1346 تأسيسات اتومبيل سازي پيكان با ظرفيت اوليه سالانه توليد 6 هزار دستگاه در سالن توليد پيكان استقرار يافت و پس از افتتاح اين سالن در تاريخ 23/2/1346 اولين اتومبيل هاي سواري با امتياز ساخت گروه سواري روتس سابق( كرايسلر بريتانياي فعلي) به توليد رسيد.
اولين اتومبيلي كه در سال 1346 ساخته شد پيكان بود كه در دو مدل دولوكس و كارلوكس به بازار عرضه مي شد در اين سال وانت پيكان و تاكسي پيكان هم به آن اضافه شد و در سال 1347 و 1348 علاوه بر اين سه نوع پيكان كار هم به بازار عرضه شد و پيكان اتوماتيك نيز در سال 1349 به توليدات افزوده شد. در سال 1350 و 1351 شش مدل پيكان توليد مي شد: دولوكس، وانت، كار، جوانان، تاكسي و اتوماتيك.
خط توليد پيكان 1800 درتاريخ 12/9/1369 توسط رياست جمهوري كشورمان افتتاح شد با توجه به قدمت طراحي بدنه پيكان و خارج از رده بودن تكنولوژي ساخت آن و نياز شديد به سرمايه گذاري مجدد براي قالب هاي بدنه و تجهيزات مورد نياز ايران خودرو تصميم گرفت و از سال 1368 پژو 405 را در مدل هاي
GL
...


مبلغ قابل پرداخت 32,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 78

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما