محل لوگو

سهراب سپهری صدای پای آب 35 ص


سهراب سپهری صدای پای آب 35 ص

نام فایل : سهراب سپهری صدای پای آب 35 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 34

حجم : 121 کیلوبایت


تفسيـر و توضيح شعر صـداي پاي آب
اهل كاشانم روزگارم بد نيست شعر با معرفي شاعر آغاز مي شود:
شروع انشاء بسيار ساده و روان و بي تقصير است و با صميميت ادامه مي دهد.
تكه ناني دارم خرده هوشي سرسوزن ذوقي        مادري دارم بهتر از برگ درخت          دوستاني بهتر از آب روان
برگ درخت نيمي از هستي درخت است و اين جا نيمي از هستي سهراب همان عنصري است از گياه كه از خورشيد انرژي مي گيرد و كلروفيل مي سازد و به درخت سرسبزي و شادابي مي دهد, نيم ديگر ريشه است كه آب و املاح جذب مي كند و به بالا به انتهاي ترين بخش درخت مي فرستد و بهترين تفسير سپهري براي مادرش.
آب روان مظهر زندگي, پويايي و روشني است. چه خرمي مي بخشد دوستان كه مثل آب روان هستند (و خداي كه در اين نزديكي است    لاي اين شب بوها پاي آن كاج بلند       روي گاهي آب, روي قانون گياه)
چه تعبير زيبايي براي خدا كه سپهري مي خواهد بگويد  همه جا هست و پوزخند بزند به آنها كه او را فقط در كعبه جستجو مي كنند و زحمت اين راه را به خود مي دهند و حواسشان هم به خدا نيست اول حواسشان اين است كه زيردست و يا له نشوند, دوم حواسشان به اين است كه باري به هر جهت مراسم تمام شود بروند بازار و تا دلشان مي خواهد و پولشان كه به آشكار و پنهان آورده اند كفاف مي كند جنس بخرند, مقداري البته براي سوغات و بيشترش براي فروختن و سود كردن و دست مايه اي كه از آن به بعد به او بگويد حاجي و او هم به راست و دروغ از آن پس به آن قسم بخورد. سپهري اعتراف مي كند كه مسلمان است, اما ببينيد اجزاء مسلماني او را چه ها تشكيل مي دهند.
قبله اي يك گل سرخ جانمازم چشمه, مهرم نور     دشت سجاده ي من
دست سجاده ي من                من وضو با تپش پنجره ها مي گيرم                    در نمازم جريان دارد ماه,        جريان دارد طيف           سنگ از پشت نمازم پيداست
همه ذرات نمازم متبلور شده است.  و چه زيباست اوقات نمازگذاردنش
من نماز را وقتي مي خوانم كه اذانش را باد, گفته باشد سر گلدسته مي سرود
من نمازم را پي ((تكبيره الاحرام)) علف مي خوانم   پي ((قدقامت)) موج
...


مبلغ قابل پرداخت 32,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 82

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما