محل لوگو

ویروس 10 ص


ویروس 10 ص

نام فایل : ویروس 10 ص

فرمت : .DOC

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 81 کیلوبایت


ويروس
مقدمه :
آب مايه حيات است ، زندگي با آب آغاز شده و با آن ادامه مي يابد و بدون آب به پايان مي رسد . هيچ موجود زنده اي در عالم حيات نمي توان يافت که بدون وجود آب بتواند به حيات خود ادامه دهد . قسمت اعظم اندام هاي گياهي و بدن جانوران را آب تشکيل مي دهد. براي مثال بين 60-40 در صد وزن تر درختان و حدود 90 در صد وزن تر گياهان علفي ، همچنين 60 در صد وزن انسان بالغ را آب تشکيل مي دهد .آب نقش اساسي در رسانيدن مواد غذائي به بافت ها ، سلول ها و دفع سموم بدن دارد . همچنين در رسانيدن مواد غذايي اخذ شده توسط ريشه گياهان به ساير اندامها نقش بسزايي ايفا مي کند . آب در کره زمين مصارف گوناگون دارد مثل آشاميدن ، به عمل آوردن محصولات کشاورزي ، به گردش در آوردن صنايع، توليد نيرو و نيز پرورش موجودات دريايي که بيشتر انها براي انسان جنبه غذايي دارند .
بطور کلي آب نيروي پيش برنده اي براي توسعه پايدار در مواردي چون محيط سالم ، ريشه کن کردن فقر و گرسنگي ،لازم الاجرا بودن بهداشت و رفاه انسان مي باشد .
آب در خلقت اوليه صاف و عاري از هر گونه آلودگي بوده است . ولي طي زمان عوامل متعددي موجبات آلودگي آب را فراهم ساخته است . عدم رعايت موازين زيست محيطي توسط انسان ، از جمله تخليه فاضلاب هاي صنعتي به رودخانه ها ، استفاده بي رويه و غير منطقي از سموم مختلف و آفت کش ها در کشاورزي ، توسعه شهر نشيني و مهاجرت هاي غير اصولي ، عدم آموزش درست و کافي شهروندان و غيره .... موجب شده است تا منابع آبي در معرض آلودگي هاي بيشتري قرار گيرند . متاسفانه اين آلودگيها بيماري زا بوده و سالانه موجب مرگ هزاران نفر در جهان مي شوند . مطابق آمار در دهه اخير در دنيا ميليون ها انسان و بخصوص کودک هر ساله از عدم به سازي محيط و آلودگي آب جان خود را از دست مي دهند . بيماري هاي مهمي مانند انواع اسهال ها ، انواع بيماري هاي انگلي روده اي ، حصبه ، وبا ، هپاتيت و بيماري هايي که ناشي از عدم دسترسي به آب کافي هستند مانند بيماري هاي چشمي (تراخم ) و بيماري هاي پوستي سبب ساز اين مرگ ومير ها مي شوند .
اگر چه کمبود آب و نا سالم بودن آن سلامتي تمامي افراد جامعه رابه مخاطره مي اندازد و سبب بروز بيماري هايي مانند اسهال مي شود ليکن مطابق آمار بدست آمده در جهان84 در صد از بيماران مبتلا به اسهال و 74 در صد از بيماران مبتلا به انگل (کرم ها ) را کودکان تشکيل مي دهند .
انواع بيماري هاي ناشي از آب
:
بطور کلي مي توان بيماري هايي که آب در انتقال آنها دخالت دارد به اين شرح تقسيم بندي كرد:
بيماري هايي که در نتيجه کمبود آب و عدم دسترسي به آب کافي به وجود مي ايند مانند تراخم و انواع بيماري هاي پوستي .
1- بيماري هايي که املاح آب و مواد شيميائي در آب آشاميدني عامل اصلي ابتلاي به
آن را تشکيل مي دهند مانند پوسيدگي دندان در اثر کمبود فلو ئور در آب .
...


مبلغ قابل پرداخت 32,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 90

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما