محل لوگو

بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی


بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی

نام فایل : بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 90 کیلوبایت


بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی
حوزه علميه خواهران الزهرا(س) آذربايجانغربی ، با انتشار مقالهای نقش محوری زنان در جامعه اسلامی را مورد بررسی قرار داده است.
 
به گزارش خبرگزاری زنان ایران "ایونا" ؛
در اين مقاله آمده است، جامعيت و گستردگی افق انديشه و ديدگاههای تحليلی درباره كاركردهای سياسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زنان از اهميت ويژهای برخوردار است.
 
نقش كليدی و محوری زنان در فراز و فرود جامعه انسانی در اين كلام امام خمينی(ره) خلاصه میشود كه فرمودند: «صلاح و فساد جامعه در گرو صلاح و فساد زنهاست» اين مقاله در صدد است كه جايگاه و نقش زنان مسلمان را به طور اجمالی در نظام اسلام مورد بررسی قرار دهد.
 
1ـ تساوی حقوق با مردان: در نظام اسلامی برخلاف نظرات افراط گرايانه فيمينيستی، زنان همسان مردان از تمام حقوق اجتماعی برخوردارند و فلسفه تفاوتهای موجود حفظ ارزش و كرامت زنان است. اما تفاوت به معنی تبعيض نيست.
2ـ مسؤوليت پذيری: مسؤوليت پذيری بانوان در نظام آفرينش دارای ابعاد گسترده ای است كه به اختصار به بخشی از آن اشاره می شود. الف ـ مسؤوليتپذيری در تربيت فرزندان صالح و شايسته ب ـ حسن معاشرت با همسر و خوب همسرداری كردن ج ـ تعيين سرنوشت سياسی ـ اجتماعی و مشاركت عمومی دـ دفاع از مملكت و ارزش های اسلامی و حفظ نظام و ..
3ـ الگوپذيری: اسوهگيری و الگوپذيری از سيره عملی نخبگان و انسانهای كامل و همگونی به ويژگیهای اخلاقی و رفتاری آنان يكی از راههای رسيدن به كمال انسانی است و سيره عملی حضرت
زهرا و زينب كبری(س) برترين الگو در تمامی ابعاد زندگی فردی، سياسی و اجتماعی به شمار می رود.
 
4ـ گسترش ارزشهای دينی: عشرت طلبی، مدگرايی و تقليد از فرهنگ منحط غرب از مشكلات زنان در اعصار گذشته بوده است؛ اما پس از پيروزی انقلاب ارزش های دينی، حجاب، حيا، عفت و حجب گسترش يافت و زنان برای حضور در اجتماع از انواع فشارهای روانی و امنيتی در امان ماندند.
 
5ـ نقش تربيتی: اگر زن مسلمان نقش مادری و تربيتی خود را به خوبی انجام دهد نسل آينده نظام، يك نسل سالم، مؤمن و معتقد خواهد بود كه میتواند جامعه دينی را از گزند آفتها و تهاجمات فرهنگی بيگانگان پاس دارد و همانطور كه امام (ره) فرمودند: «قرآن كريم انسانساز است و زنها نيز انسانساز هستند.»
 
6ـ آموزش و پرورش: افزايش بار علمی ـ فرهنگی و تبليغی بانوان و نوآوریهای علمی و پژوهشی به عنوان نيمی از افراد جامعه بسيار حائز اهميت است چرا كه موجبات گسترش و توسعه جامعه اسلامی را فراهم میآورد.
 
7ـ فعاليتهای تبليغی: نقش زنان در فعاليتهای تبليغی و جلوگيری از تحميل بحرانهای فرهنگی از سوی دشمنان بسيار مهم نمود پيدا میكند كه میبايست با مخاطبشناسی، پيام رسانی و نيازسنجی، زنان تحصيل كرده و آموزش ديده، پيام دين را تبليغ كنند.
...


مبلغ قابل پرداخت 33,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 56

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما