محل لوگو

بررسی دلایل ازدواج زودرس در میان جوانان 21 ص


بررسی دلایل ازدواج زودرس در میان جوانان  21 ص

نام فایل : بررسی دلایل ازدواج زودرس در میان جوانان 21 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 18

حجم : 81 کیلوبایت


بررسی دلایل ازدواج زودرس در میان جوانان
ازدواج اجباری و زودرس
فاجعه ازدواج دختران پیش از بلوغ
ایسنا: ازدواجهاي اجباري و زودرس هنوز هم واقعهاي تلخ در جهان است كه خاموش و بيصدا در دنياي دختران فقر و تسليم رخ ميدهد و آنها را وادار به پذيرش خواستهاي تحميلي ناخاسته از دل خويش ميكند تا بيش از عقل و منطق، تنها به سنت اجداديشان عمل كنند يا از سر بيچارگي تن به بايدها دهند.
به اعتقاد بسياري از آسيبشناسان اجتماعي اين پديده از نظر جغرافيايي مرز نميشناسد و در تمام كشورهاي آسيايي و حتي در اروپا هم مشاهده ميشود؛ اما معمولا در جوامع روستايي، شهرهاي كوچك و مناطقي كه هنوز در آنها قبيله جايگاهي فراتر از قانون دارد و بيشتر براي دختران كم سن كه هنوز تحت سلطه مطلق خانواده هستند، رخ ميدهد.
از ديگر سو، ناتواني مالي والدين در امرار معاش فرزندان، علت مهمي است كه بروز ازدواجهاي اجباري در سنين پايين يعني در دورهاي كه پدر و مادر احاطه كاملي بر فرزند خود داشته و او نميتواند مخالفتي در اين زمينه داشته باشد را رقم ميزند.
فريده ماشيني، كارشناس مطالعات زنان، با بيان اين كه ازدواجهاي اجباري هنوز در برخي از مناطق محروم كشور ديده ميشود به ايسنا ميگويد: در تعدادي از اين مناطق، دختران در سنين پايين مجبور به ازدواجهايي با عناوين ازدواجهاي خونبست، حل مشكلات مالي و .... ميشوند.
وي با اشاره به وجود مشكل قانوني در اين زمينه ميافزايد: طبق قانون و در سالهاي گذشته ازدواج دختر كمتر از 9 سال، ممنوع و ازدواج كمتر از اين سن بايد با اجازه ولي قهري دختر و در صورت تشخيص صلاح دختر امكانپذير بود، اما طي سالهاي اخير اين سن با تصويب مجلس شوراي اسلامي به 13 سال افزايش يافته است.
به گفته وي دختر 13 ساله نيز يك بچه است، اما نكته مهم در اين است كه ازدواج دختر در كمتر از اين سن با اجازه پدر دختر و تشخيص وي مبني بر اين كه ازدواج به صلاح دختر است ميتواند صورت گيرد و ما در اين زمينه هيچ منع قانوني نداريم.
به گزارش ايسنا با طرح اين مساله سؤالي كه پيش رو قرار ميگيرد اين است كه آيا با اصلاح سن قانوني ازدواج دختران، ازدواج اجباري كه برخاسته از مشكلات اجتماعي و فرهنگي و در نتيجه بيتوجهي به تاكيدات شرع مقدس اسلام است، ريشهكن ميشود و اتفاق مثبتي ناظر بر نفع دختران رخ ميدهد؟!
فريبا بشيري، از فعالان امور زنان و مشاور سابق استاندار آذربايجان غربي در امور بانوان ضمن اظهار تأسف از وجود ازدواجهاي اجباري در اين استان به ويژه در نقاط جنوبي آن به خبرگزاري دانشجويان ايران ميگويد: متاسفانه ما شاهد ازدواج دختراني هستيم كه هنوز مراحل بلوغشان كامل نشده است.
به گفته وي آنچه اتفاق ميافتد مانند همان مطالب قصههاست كه عروس و داماد همديگر را در لحظه عقدشان ميبينند؛ چرا كه دختران به خاطر مسائلي مانند توافق بين خانوادهها وجهالمصالحه قرار گرفته و با فردي كه هيچ شناختي از او ندارند ازدواج ميكنند.
...


مبلغ قابل پرداخت 32,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 66

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما