محل لوگو

جاسوسي شبكهاي


جاسوسي شبكهاي

نام فایل : جاسوسي شبكهاي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 19

حجم : 73 کیلوبایت


جاسوسي شبكهاي
در مقابل جاسوسي شبكهاي چه كار ميتوان كرد؟ سؤالي كه مطرح ميشود اين است كه تا چه اندازه اطلاعات از طريق منابع آشكار در دسترس ميباشد؟ كتابي در سال 1361 صفحه در سال 1991 توسط دو كارشناس ارشد اطلاعات نظامي چين با نام «منابع و روشهاي دستيابي به علوم و فنون منابع ملي و فنآوري اطلاعاتي» نوشته شد. نويسندگان اين كتاب واژه «اطلاعات» را اين گونه تعريف ميكنند «دانش جساس براي نفوذ در فنآوريهاي اساسي به آنها ميگويند كه حدود 80 درصد اطلاعات مورد نياز ارتش چين از طريق منابع آشكار به دست ميآيد و بيست درصد بقيه از طريق منابع طبقهبندي شده و سري ميباشد. از جمله منابع آشكار عبارتند از نشريات، گزارش كنفرانسها و همايشها و اطلاعات آشكار.
در اين تحقيق ميگوئيم كه چگونه اينترنت ميتواند يك منبع ارزشمند براي دستاندركاران جمعآوري اطلاعات تجاري به طريق مجاز و اخلاق باشد و چگونه اينترنت ميتواند مورد سوء استفاده افراد غيرمجاز قرار گيرد. فنآوري به ويژه ريزپردازندهها، رايانهها و شبكههاي جهاني موتور محركهاي هستند كه با سرعتي وصفناپذير ما را وارد عصر اطلاعات و دانشي شناخته شده كردهاند. اين نيرو همچنين يك نيروي محركه قوي براي اقتصاد جهاني است.
در سطح ملي، توضيح خواهيم داد كه چرا تكامل در شركتهاي فراملي يا مديريت مديران قدرتمند ميتواند هويتهاي شبه سياسي ايجاد كند كه به راحتي فراتر از قانونيهاي هر كشوري عمل ميكنند و خواهيم گفت كه چرا اين منطق باعث ميشود كه شركتي بزرگ فراملي به جاسوسي بپردازند. و گفته خواهد شد كه چگونه جاسوسي به عنوان دومين حرفه كهن جهان اينترنت را به خدمت خود گرفته است. تكامل جاسوسي از طريق شبكههاي رايانهاي در فضاي جديد تجارت جهاني تشريح خواهد شد و سپس تفاوت ميان سه نوع جاسوسي تشريح ميشود. و اينكه چطور از طريق جاسوسي در شبكههاي رايانهاي در قرن 21 به عنوان ابزاري براي حصول به برتري در قالب كشوري، تجاري يا نيروي نظامي اين سه نوع جاسوسي به سمت يكپارچگي به پيش ميرود و تمايز ميان آنها كمتر شده است.
اگر تعريف جامعتري از جاسوسي داشته باشيم. اين عمل 5 هدف عمده را دنبال ميكند كه عبارتند از: 1- دفاع از يك كشور. 2- كمك به شكست دشمن. 3- افزايش قدرت اقتصادي يك كشور يا يك مؤسسه تجاري. 4- افزايش سهم در بازار تجاري. 5- تصميم به در اختيار داشتن يا ادغام يك مؤسسه تجاري در مؤسسه ديگر. قرن 21 كه خيلي از بايگران عمده انتظار دارند كه عصر اطلاعات» يا «عصر فنآوري» باشد ممكن است در عوض «عصر جاسوسي از طريق شبكههاي رايانهاي و عصر جاسوسي فنآوري باشد. چرا گروههاي مثنوعي چون دولت ملي، نهادهاي مجري قانون فدرال، تروريست و غيره در زمينه شبكههاي رايانهاي و اينترنت سرمايهگذاري عظيم كردهاند؟ دليل آن مشخص نيست: تمدن ما در حال گذارند مرحله اعتقاد راسخ به «اتمهاي» فيزيكي به مرحله شكوفايي دادههاي اطلاعاتي و الكترونيك است. لاجرم جاسوسي شبكهاي بيشتر رايج كرده است زيرا به قولي «ويلي ساتون» جاسوسان و ديگر خلافكاران «جايي ميروند كه پول در آنجاست».
«روندهاي محيطي در عصر اطلاعات جهاني»
«الگور» تعاون سابق رئيسجمهور آمريكا گفته بود كه: ما در شرف يك انقلاب هستيم كه مثل انقلاب صنعتي تأثير زيادي به اقتصاد خواهد داشت. به زودي شبكههاي الكترونيكي اين امكان را براي مردم فراهم ميكنند كه مرزها و فاصلههاي زماني را بشكنند و از فوايد بازارها و فرصتهاي تجاري جهاني استفاده كنند كه امروز حتي تصورناپذير است.
«افول فولت- ملت و ظهور افراد»
زماني كه نگاهي به گذشته بشر ميافكنيم از دورهاي كه انسانها در غار زندگي ميكردند تا به امروز، گاهي متوجه نيستيم كه نهادي كه ما آن را «دولت- ملت» ميناميم تنها در دوره كوتاهي از تاريخ يعني 700 سال است كه هويت يافته است و به نظر ميرسد دولت- ملتها در حال از دست روان اهميت خود و افراد در مبارزه براي تثبيت جايگاه خود هستند صرفنظر از اينكه حاكميت كشورها يا حاكميت اشخاص غلبه يابد، تجارت به حيات خود ادامه خواهد داد.
فنآوري پيشرفته:
وقتي صحبت از فنآوري پيشرفته ميكنيم، منظور ما وسايل فني، تجهيزات، دستگاههاي پردازش اطلاعات و وسايل مخابراتي است كه براي مديريت و پشتيباني از نيازهاي شخصي، تجاري و نهادهاي دولتي استفاده ميشود. امروزه در بسياري از وسايل مخابراتي محلي، ملي و بينالمللي از فنآوري پيشرفته استفاده ميشود.
پيدايش اينترنت:
...


مبلغ قابل پرداخت 32,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 77

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما