محل لوگو

بهداشت صنعتي


بهداشت صنعتي

نام فایل : بهداشت صنعتي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 35

حجم : 141 کیلوبایت


بهداشت صنعتي:
اهميت و ضرورت بهداشت صنعتي
«بهداشت صنعتي» عبارتست از فراهم آوردن موجبات سلامتي، تندرستي و شادابي روح و جسم كاركنان در محيط كار (و همچنين مراجعان به سازمان) و رعايت اصولي كه از بيماريها و حوادث ناشي از كارهاي صنعتي جلوگيري ميكند. موضوع بهداشت و حفظ سلامت كاركنان در محيطهاي صنعتي، يا بهداشت شغلي.
يكي از مسائل بسيار مهم بوده و آشنايي با اصول بهداشتي و كمكهاي اوليه براي جلوگيري و محافظت از خطرات حاصله از بيماريها در محيطهاي صنعتي و توليدي، كه كارها به صورت گروهي و دستهجمعي انجام ميشوند حائز كمال اهميت ميباشد. بررسي عوامل زيانبخش در محيطهاي كار و كنترل آنها و رعايت اصول بهداشتي باعث سلامت و شادماني كاركنان و موجب افزايش بهرهوري در محيطهاي صنعتي ميشود.
در محيطهاي صنعتي و توليدي علاوه بر حوادث، مسائلي مثل «امراض حرفهاي» مطرح است.
منظور بيماريهايي است كه ناشي ازكارهاي صنعتي و تماس با مواد و تركيبات شيمياي زيانآوري باشد و از طريق خوردن، آشاميدن، تنفس و پوست مبتلا به انسان ميشود.
همچنين در محيطهاي كاري عوارض و بيماريهاي حاصل از مواد راديواكتيو و پرتوهاي پولساز و امراضي نظير سل، رماتيسم، ديسك، آرتروز، تنگي نفس،سرطان، عقيم شدن، كاهش حساسيت حواس پنجگانه و اعضاي بدن و مسموميت شغلي ناشي از سرو كار داشتن با موادي چون سرب، سيليس، گرد و خاك و امثالهم وجود دارند البته عوارض حرفهاي ممكن است واجد اهميت كمتري نسبت به سوانح در محيط كار باشند.
عوامل محيط طبيعي
عوامل جوي و محيط خارجي يا اتمسفر طبيعي يعني نوع زمين، آب، نور خورشيد و هوا (سرما، گرما، رطوبت) در افراد بسيار مؤثر بوده و روي رفتار و كردار آنها اثر فوقالعادهاي دارد.
لذا لازم است كارفرمايان حتيالمقدور به عوامل جوي توجه داشته و از نظر انتخاب محل احداث كارخانه در مورد اين مسائل مطالعات كافي به عمل آورند و محل كار من اسب با احتياجات رواني و جسماني آنها فراهم آورند و حتيالمقدور جاي خوش آب و هواي را برگزينند در غير اين صورت، خطراتي متوجه كاركنان شده و مالاً باعث كاهش بهرهوري نيروي انساني ميشود (كه به ضرر كارفرما خواهد شد).
عوامل مؤثر در بهداشت صنعتي
رعايت امور زير در بهداشت محيط كار مؤثر است:
1- محيط كار بايد برعليه ميكروبها ضدعفوني شود و نقاط مشكوك آلوده به ميكروب و عفونت گندزدايي و تميز شده و عاري از ميكروب شود.
2- گازها، گردها و بخارهاي مضر، سمي و بدبوي متصاعد شده در محيط كارگاه و كارخانه با ايجاد سيستم تهويه به خارج هدايت شود و گردهاي كه باعث خفگي يا مسموميت گردند كاركنان با ماسكهاي مخصوص مجهز شوند .
3- كف كارگاهها بايد از مواد غيرقابل نفوذ ساخته شده باشند تا آب در آنها نفوذ نكند زيرا ديوارهها و كف سطوح خيس و مرطوب باعث بيماري رماتيسم ميشود.
...


مبلغ قابل پرداخت 32,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 136

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما