محل لوگو

برترین مادربردهای سال 1400


اگرچه مارک های زیادی در زمینه تولید مادربرد وجود دارد ، اما از نظر پشتیبانی از سوکت تنها دو گزینه وجود دارد.

 

اینتل و AMD از تراشه های متفاوتی برای پردازنده های خود استفاده می کنند ، بنابراین مادربردی که با یکی کار می کند نمی تواند با دیگری سازگار باشد.

 

انتخاب Intel یا AMD واقعاً به نیازها و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد ، اما مطمئن شوید که آیا مادربرد شما با سوکت CPU مناسب و نسل چیپست سازگار است یا خیر.

 

شکل فاکتور

راهنمای خرید مادربرد

فاکتور فرم به اندازه ، نوع منبع تغذیه ، پورت ها و ویژگی های مادربرد شما اشاره دارد. شما می خواهید این را در نظر بگیرید زیرا باید در قاب رایانه شما قرار گیرد.

 

 

 

علاوه بر این ، اندازه تعیین می کند که چند پورت و شکاف در صفحه اصلی موجود باشد. تخته های Mini-ITX برای ساختمان های کوچک مناسب هستند ، micro-ATX برای برج های متوسط ​​کار می کند ، در حالی که تخته های ATX بزرگتر هستند اما معمولاً پورت ها و سازگاری بیشتری را ارائه می دهند.

 

 

در مورد اجزاء ، شما باید طرح PCB خود را بررسی کنید. هر مادربرد یک فرایند بازنگری در طراحی پیچیده دارد تا از قرارگیری اجزای آن به درستی کار کند ، اما این بدان معناست که رویکرد یک اندازه نیست.

 

تعداد اسلات های توسعه را بشمارید زیرا این نشان می دهد که چند کارت گرافیک ، کارت صدا و حتی SSD های NVMe را می توانید متصل کنید. هر سازنده همچنین دستورالعمل هایی را در مورد اینکه کدام پورت ها قطعات دیگر را غیرفعال می کند تا از افزایش ناگهانی جلوگیری کند ، خواهد داشت.

 

این همچنین تعیین می کند که چقدر RAM می توانید نصب کنید. علاوه بر بررسی تعداد اسلات RAM ، باید حداکثر ظرفیت مادربرد را بررسی کنید (این محدوده از 32 گیگابایت تا 128 گیگابایت).

 

ویژگی ها ، Power Draw و زیبایی شناسی که باید در نظر گرفته شوند

در جستجوی خود ، همچنین می خواهید به جزئیات بیشتری مانند میزان مصرف مادربرد و عملکردهای اضافی آن فکر کنید.

 

سوالات متداول عمومی

اگر قصد دارم اورکلاک کنم چه مادربردی باید بگیرم؟

گذشته از انجام تحقیقات خود در انجمن ها یا بررسی بسته بندی ، می توانید با بررسی BIOS بررسی کنید که آیا مادربردی که قبلاً دارید از اورکلاک پشتیبانی می کند یا خیر.

 

به سادگی راه اندازی کنید ، BIOS خود را وارد کرده و گزینه های روی صفحه خود را بخوانید. اگر تنظیماتی برای تنظیم دستی CPU ها ، ولتاژها و حافظه خود مشاهده می کنید ، به احتمال زیاد می توانید سیستم خود را اورکلاک کنید.

 

همچنین بخوانید: چگونه می توان CPU را با استفاده از این 2 روش کم باز کرد

 

آیا خرید مادربرد دست دوم بی خطر است؟

به طور کلی توصیه می شود که در مورد چنین بخش مهمی از رایانه شخصی خود ، جدید خریداری کنید. اگر مشکلی پیش آمد ، می توانید از گارانتی سازنده مطمئن باشید. این روزها هزاران گزینه مقرون به صرفه نیز وجود دارد.

 

با این اوصاف ، اگر مطمئن شدید که از منبع معتبری مطمئن هستید و همه اجزای آن هنوز به خوبی کار می کنند ، می توانید یک مادربرد دست دوم تهیه کنید.

 

ممکن است دلهره آور به نظر برسد ، اما مادامی که به بررسی سازگاری می پردازید ، باید یک مادربرد مناسب برای نیازهای خود بیابید.

 

از نظر زیبایی شناسی ، همچنین می توانید دوبار بررسی کنید که آیا سازه با دید شما برای طرح شما مطابقت دارد یا خیر. برخی از شرکت ها واقعاً به دنبال "طراحی ممتاز" هستند ، اگرچه بسیاری از PCB ها بدون اشکال اضافی کار می کنند.

 

برای قدرت ، بردهای مادربرد بسته به مدل از 50 تا 150 وات متغیر است ، اما شما همچنین باید توجه داشته باشید که قطعات نصب شده پس از ساختن کل دکل چقدر قدرت خواهند گرفت.

 

در مورد ویژگی های اضافی ، اگر مایل باشید کمی بیشتر استفاده کنید ، مزیت محسوب می شود. به عنوان مثال ، B450 Mortar Max از MSI یک مادربرد بسیار مقرون به صرفه با نور RGB آدرس پذیر است که می تواند برای علامت گذاری مشکلات بوت نیز استفاده شود.

  انتشار : ۸ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 43

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما