محل لوگو

خرید منبع تغذیه کامپیوتر


در حال حاضر فاکتور فرم ATX12V اصلی ترین انتخاب است. چندین نسخه مختلف از فاکتور فرم ATX12V وجود دارد و می توانند بسیار متفاوت از یکدیگر باشند. مشخصات ATX12V v1.0 بر روی فرم اصلی ATX یک کانکتور 4 پین +12 ولت اضافه کرده است تا قدرت را منحصراً به پردازنده برساند. و یک رابط برق کمکی 6 پینی که ولتاژهای 3.3 ولت و +5 ولت را تأمین می کند. مشخصات ATX12V v1.3 بعداً به علاوه اتصال 15 پین برق SATA اضافه شد.

 

تغییر اساسی در مشخصات ATX12V v2.0 رخ داد ، که اتصال اصلی منبع تغذیه را از 20 پین به فرمت 24 پین تغییر داد و کانکتور برق کمکی 6 پین را حذف کرد. علاوه بر این ، مشخصات ATX12V v2.0 همچنین محدودیت فعلی رابط اتصال قدرت پردازنده 4 پین را برای ریل 12V2 جدا می کند (جریان+12 ولت به ریلهای 12V1 و 12V2 تقسیم می شود). بعداً ، مشخصات ATX12V v2.1 و v2.2 نیز الزامات کارایی را افزایش داده و پیشرفت های مختلف دیگری را نیز اجباری کرده است.

 

همه واحدهای منبع تغذیه فاکتور فرم ATX12V شکل و اندازه فیزیکی یکسانی با ضریب فرم ATX دارند.

 

EPS12V ، SFX12V و دیگران

 

فاکتور فرم منبع تغذیه EPS12V علاوه بر کانکتور 4 پین ضریب فرم ATX12V از کانکتور تغذیه پردازنده 8 پین نیز استفاده می کند. (توجه: این تنها تفاوت بین این دو عامل نیست ، اما برای اکثر کاربران رایانه رومیزی ، دانستن این امر کافی است). شکل EPS12V در اصل برای سرورهای سطح اول طراحی شده بود ، اما بیشتر و بیشتر مادربردهای سطح بالای رومیزی دارای کانکتور قدرت پردازنده 8 پین EPS12V هستند که به کاربران امکان می دهد منبع تغذیه EPS12V را انتخاب کنند.

 

نام عامل کوچک فرم (SFF) برای توصیف تعدادی منبع تغذیه کوچکتر مانند SFX12V (SFX مخفف Small Form Factor) ، CFX12V (CFX مخفف Compact Form Factor) ، LFX12V (LFX مخفف Low Profile Form) است. Factor) و TFX12V (TFX مخفف Thin Form Factor) است. همه آنها از نظر اندازه فیزیکی کوچکتر از منبع تغذیه استاندارد ATX12V هستند. منابع تغذیه SFF باید در موارد مربوط به کامپیوتر SFF نصب شوند.

 

احتمالاً نام تیتانیوم ، پلاتین ، طلا و سایر فلزات را در PSU ها شنیده اید. اینها نشان دهنده کارآیی PSU است ، به عبارت دیگر ، چقدر قدرت PSU از سوکت برای انتقال نیرو به سیستم شما می گیرد. هرچه منبع تغذیه کارآمدتر باشد ، برای محیط زیست بهتر است زیرا ردپای کربن شما را به حداقل می رساند. علاوه بر این ، شما در دراز مدت در برق صرفه جویی می کنید.

 

در حال حاضر ، دو آژانس صدور گواهینامه کارآیی تقریباً از رتبه های یکسانی استفاده می کنند ، که در زیر مشاهده خواهید کرد:

 

الماس (Cybenetics)

تیتانیوم

پلاتین

طلا

نقره ای

برنز

سفید (80 PLUS)

 

یکی دیگر از تصمیمات مهم شما قبل از سرمایه گذاری در یک PSU جدید این است که برای چه نوع کابل هایی می روید. مدولار یا نه؟ معمولاً منبع تغذیه رده بالاتر که هزینه بالاتری دارد ، با کابل های کاملاً مدولار عرضه می شود. شما به طور کلی فقط کابل های ثابت را در رده های بودجه پیدا خواهید کرد و در جایی بین وسط ، PSU های نیمه مدولار را پیدا خواهید کرد. بسیاری از آنها نیز به دسته های بودجه ای یا میان رده تعلق دارند.

 

اگر می توانید با کابل های ثابت برخورد کنید و برای یک سیستم اصلی به PSU نیاز دارید ، نیازی به پرداخت هزینه بیشتر برای یک واحد کاملاً مدولار نیست. اما اگر قصد دارید از حداقل کابل کشی استفاده کنید ، بدون اینکه تعداد زیادی سیم در سیستم شما شناور باشد ، راه اندازی کامل یا نیمه مدولار راهی است.

 

بیشتر و بیشتر مردم متوجه شده اند که PSU چه تأثیری بر خروجی کلی سیستم دارد. هر چند ممکن است عجیب به نظر برسد ، منبع تغذیه شما می تواند نقش مهمی در سر و صدای رایانه شما تحت بار بازی کند.

 

هرچه راندمان بالاتر باشد ، بار حرارتی کمتر است ، بنابراین فن PSU مجبور نیست در سرعتهای بالا بچرخد. این بدان معناست که بهترین گزینه برای یک PSU خاموش خرید یک با بالاترین رتبه ممکن است. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما یک منبع تغذیه بی سر و صدا را انتخاب خواهید کرد ، بنابراین خوب است قبل از ادامه خرید ، برخی از بررسی ها را بخوانید.

جهت مشاهده قیمت و خرید منبع تغذیه کلیک نمایید

 

ما رتبه بندی نویز آزمایش شده خود را در بهترین راهنمای منبع تغذیه خود ذکر کرده ایم تا تصویری از نحوه صداگذاری PSU های برتر به شما ارائه دهیم. Cybenetics گواهینامه نویز PSU را ارائه می دهد ، بنابراین با نگاهی سریع به پایگاه داده مربوطه ، PSU را پیدا خواهید کرد که نیازهای صوتی شما را برآورده می کند.

  انتشار : ۸ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 76

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما