محل لوگو

30 مدل چوب ماهیگیری


همه آنچه قبل از خریدچوب ماهیگیری جدید باید بدانید

2.1 کیلوگرم

سهام

دکمه اشتراک فیس بوک دکمه اشتراک 2ktwitter 16 دکمه اشتراک علاقه 12 دکمه اشتراک پست الکترونیکی دکمه اشتراک مشترک

انتخاب میله صیادی مناسب یکی از مهمترین عوامل موفقیت در آب است که اغلب نادیده گرفته می شود. این که بتوانید طعمه خود را در یک مکان دقیق قرار دهید ، بدون اینکه ماهی را بهم بزنید ، می تواند تأثیر زیادی در لق شدن یا عدم وجود آن داشته باشد. از یک میله اشتباه استفاده کنید و ممکن است نتوانید تا آنجا که ممکن است یا به طور دقیق ریخته گری کنید. از میله مناسب استفاده کنید و می توانید گچ را روی یک سکه فرود بیاورید و طعمه خود را همانطور که در نظر گرفته شده کار کنید ، که باعث ایجاد لقمه ، گیر و سرگرمی بیشتری می شود.

 

 

اگرچه از یک میله مناسب و یک میله با کیفیت استفاده می کنید ، ممکن است شما را فوراً وارد کلاس Bassmaster Classic نکند ، اما استفاده از یک میله نادرست قطعاً قرار دادن هر چیزی در محل زندگی شما را با مشکل مواجه می کند. یکی از مهمترین دلایل داشتن میله مناسب ، تشخیص گزش است. اگر از چوب مناسب استفاده نمی کنید ، اغلب گیرها ، قطع شدن و برخورد را با نیش اشتباه می گیرید ، که هرگز سرگرم کننده نیست و ممکن است شرم آور باشد. در اینجا تمام مواردی است که باید قبل از خرید میله ماهیگیری جدید بدانید.

 

طول میله

میله های ماهیگیری

منبع: Rods1

طول میله ماهیگیری اولین بار است که هنگام انتخاب یک قطعه جدید تجهیزات مشخص می شود. میله ها می توانند در انتهای ریز از 4 فوت تا انتهای غول آسای 14 پا متغیر باشند ، اما بیشتر میله های ماهیگیری باس تمایل دارند بین 6 تا 8 فوت از نوک تا ته دیگر اندازه بگیرند. قاعده کلی انتخاب طول میله این است: میله های کوتاه تر مسافت کمتری را ایجاد می کنند و میله های بلندتر مسافت بیشتری را می اندازند.

 

چرا این مهم است؟ خوب ، میله های کوتاه تر برای ماهیگیری در نبردهای نزدیک ، زمانی که نیازی به دور انداختن نیستید عالی هستند. بدن کوتاهتر همچنین هنگام جنگ با ماهی خم و کشش کمتری را امکان پذیر می کند ، بنابراین برخی از ماهیگیران که ماهی های بزرگ را شکار می کنند آنها را ترجیح می دهند. میله های کوتاهتر نیز برای ماهیگیران کایاک که به دنبال صرفه جویی در فضا هستند و یا ماهیگیرانی که برای گرده یا سایر گونه ها چرخ می زنند ، ترجیح داده می شوند.

 

میله های طولانی تر برای پوشاندن آب بیشتر و ریختن مسافت زیاد است. آنها برای طعمه های پیاده روی ، لنگ های غواصی عمیق و سایر طعمه های واکنش ماهیگیری در قدرت عالی هستند. ماهیگیران آب شور که از اسکله ها یا موج سواری ریخته می شوند معمولاً از میله های بلندتر استفاده می کنند. ماهیگیران باس از میله بلندتری برای پرتاب طعمه های راه رفتن یا هر چیز دیگری که برای پوشاندن سریع آب استفاده می کنند ، استفاده می کنند.

 

جنس میله چوب ماهیگیری

 

میله ها به طور کلی از گرافیت ، فایبرگلاس یا ترکیبی از هر دو ساخته می شوند. میله های گرافیت به طور معمول سبک تر و سفت ترند ، اما به راحتی نسبت به نمونه های فایبرگلاس شکسته می شوند. این احساس شکننده و وزن کم باعث حساسیت بیشتر آنها می شود و به طور معمول در تشخیص گزش های نور بهتر هستند. میله های سنگین فایبرگلاس انعطاف پذیری بسیار بیشتری دارند و برخی از آنها عملاً نشکن نیستند. شناخته شده است که میله ها از ترکیب هر دو ماده تشکیل شده اند و برای ماهیگیر که در چندین مکان و شرایط مختلف ماهیگیری می کند ، ترکیب میله ایده آل است.

 

 

قدرت میله چوب ماهیگیری

 

قدرت توصیف می کند که چقدر می توان واقعاً میله ماهیگیری را خم کرد. میله ای با قدرت بیشتر (که گاهی اوقات مخروطی یا وزنی نامیده می شود) راحت تر خم می شود. ترکیب صحیح نیرو و عمل برای عملکرد صحیح طعمه های شما ضروری است. هرچه قدرت بیشتر ، ستون فقرات سفت و سخت باشد ، احتمال خم شدن آن کمتر است. شما می خواهید یک میله با قدرت بیشتر برای ماهیگیری داشته باشید. میله های سبک یا فوق سبک بیشتر به گونه های کوچکتر مانند ماهی قزل آلا و ماهی پان ماهی گره می خورند زیرا خمش بیشتر است و به راحتی می توانید گزش را تشخیص دهید. میله های قدرت متوسط ​​برای جفت شدن طعمه های مبتنی بر واکنش بیشتر مانند میل لنگ ، جرکبیت یا اسپینربان و همچنین نمایش های ظریف که نمی خواهید خط را بشکنید ایده آل هستند. میله های برق سنگین تر برای جیک ها ، آب های بالا ، قورباغه ها و هر چیز دیگری که نیاز به خم شدن کمتر در میله دارد ، مناسب است.

 

 

توضیح اقدام میله

عملکردچوب ماهیگیری

منبع: AllProRods

عمل را می توان به عنوان بهترین نقطه روی میله که خم می شود ، توصیف کرد. یک میله عمل "سریع" به نوک نزدیک می شود ، و یک میله عمل "آهسته" نزدیک لب به لب خم می شود. اکثر ماهیگیران باس به سمت میله های عمل سریعتر متمایل می شوند ، زیرا آنها ستون فقرات سفت و سخت تری دارند و بیشتر به طور خاص برای کار با ماهی های بزرگتر ساخته می شوند که بیشتر مبارزه می کنند. سبک تر بودن به شما امکان می دهد احساس جنگ بیشتری داشته باشید ، بنابراین برخورد غیر سبک هنگام تعقیب گونه های بزرگتر می تواند هیجان زاویه ای منحصر به فردی ایجاد کند. از میله های سریعتر اقدام برای طعمه ها با یک قلاب استفاده کنید که به قلاب های محکم و سخت تر نیاز دارند. و از میله های عمل کندتر برای حرکت طعمه ها با قلاب های سه گانه استفاده کنید.

 

دستگیره های میله ای

اکثر میله ها دارای دسته ساخته شده از چوب پنبه ، کف یا ترکیبی از هر دو هستند. ماهیگیران حس دسته خود را دقیقاً با ترجیح شخصی انتخاب می کنند. بسته به مسافتی که می خواهید طی کنید ، می توانید دسته بلند یا کوتاه را نیز انتخاب کنید. دسته بلندتر به ماهیگیر اجازه می دهد تا هر دو دست خود را روی میله بگذارد و آن را یک مایل خارج کند. دستگیره های کوتاهتر روی میله ماهیگیری برای ریخته گری رول ، ریخته گری با یک دست یا جستجوی گچ دقیق در مسافت کمتری بسیار مناسب است. برخی از میله ها نیز با هدف گرفتن "تپانچه" یا "شکاف" برای هدف قرار دادن گچ دقیق در فاصله کوتاه و دادن وزن کلی سبک تر به میله ، ارائه می شوند.

  انتشار : ۸ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 65

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما